Wednesday 6 March 2013

Tadika & Taska di Selayang

aku ni mmg jenis suke fikir bende seploh tahun akan datang.. so since raisha baby lg aku da mule mencari dan menilai bila mase yang sesuai utk die pegi sekolah..
penat gak la goggle bace forum sane sini sampai aku migrain muntah2 hahaa over! tp mmg betul bila baca mcm kat forum aku rase cuak dan risau.. takut tak bokleh bagi yg terbaik utk die..takut tersalah pilih..takut die tak suke..

pada aku tak salah nak survey sekolah utk anak awal2 sbb kite boleh budget & simpan duit sikit.. sekolah skrg ni nak pakai duit bukan sikit woii kadang2 tu lebih dari gaji aku sebulan..

mule2 sekali aku survey SmartReaders.. branch paling dekat ngn ofis aku ade kat Hartamas.. kalau da name Hartamas aku nak tanye harga pun tak berani.. confirm meninggal!
tapi aku tau kat Selayang ade banyak branch..
nk pegi tanye satu2 takde mase so aku email la SmartReaderKids HQ
mase tu raisha belum 2 tahun lagi..dalam satu malaysia ni ade dua je centre yang terima budak umur 3 tahun.. iaitu di Klang dan Selayang! haa cantik sgt la tu kan..
mmg dekat sgt ngn umah aku..
bila aku call die ckp boleh terima raisha tp utk weekend class sahaja 2hours every class fee RM 80 per month.. ok la tak mahal sangat tapi aku rase itu belum campur bende2 lain lagi.. mau makan beribu agaknye.. sepatutnya kene hantar raisha trial class dulu class start 10am hari sabtu .. malas plak rase nak siap2kan die sbb hari sabtu adalah hari untuk aku bergolek2 atas katil smpai tengahari.. hahaa

kebetulan pulak tuan rumah aku sendiri dah bukak branch CIC kat Selayang Pandang... skrg ni Islamic School da jadi trend kan..lagipun mmg CIC ni antara yang terbaik la..
aku survey2 harga hurmmm agak costly sikit.. luar kemampuan eden ni haa..
register RM 580 kalau tak silap.. sampai pukul 12pm RM 250-280 kalau tak silap gak la.. pukul 2pm RM 400 dan sampai fullday sampai pukul 6pm RM550.. aku kalau boleh nak hantar fullday kalau tidak pun atleast sampai pukul dua.. so mmg babai CIC :(

Brainy Bunch pun ade kat Selayang.. tapi bila check website die mahal.. lagi mahal dari CIC
maybe sebab status International kot sbb tu mahal..

survey2 lagi bump la kat website.. The Little Caliphs


yang ni best sikit sebab ade branch baru bukak kat area Selayang Mall.. Taman Paragon.. harga pun ok tp tadika tu tak boleh nak terima raisha sbb raisha kecik lagi baru umur dua tahun..
yang ni mmg KIV la..
ingat tahun depan mmg nak hantar raisha kat situ.. fullday dalam rm370++..
nak tau harga lebih lanjut email sendiri khalifahikhlas@gmail.com untuk branch Selayang Paragon sahaja ye ibu-ibu..









Selayang ni mmg untung merata-rata tadika untuk budak-budak ade.. dekat-dekat plak tu kat umah aku.. KRISTA ade.. in fact PASTI  sebelah umah aku je hahaa ... raisha lari 5 langkah je da sampai! tapi tula aku kalau boleh nak hantar die fullday atau pukul dua.. PASTI sampai pukul 11 pagi je.. lagipun raisha kecik sgt diorg tak boleh terima..

Tadika Kemas pun ade belakang umah aku je.. yang ni lagi la 5-6 tahun baru boleh masuk..
lagipun mase aku survey2 aku pernah terbaca kat blog mane ntah cakap tadika kemas untuk ibubapa yang kurang berkemampuan shj.. yuran murah sbb ade subsidi kerajaan..
bukanlah maksud aku nak merendah2 kan tadika kemas tp kesian la kat mak bapak yang anak die boleh sekolah kat tadika kemas kang aku hantar raisha kang penuh anak2 diorg da tak boleh masuk..
macam BR1M la kalau kau da tau ko tak layak tp kau apply gak.. tup2 ko dapat.. sedangkan ade orang yg lagi susah dari kau apply tak dapat.. kire macam kau da caras orang yang selayaknye dapat la.. tak baik mcm tu menganiaya orang namenye.. eh melalut mane ni hehee

ok tapikan sebenarnye papa raisha nak anak die masuk sekolah cina.. dan anak die pun mmg da start kat sekolah tu.. hahaa penat je aku survey selame ni T_T .. nanti aku cite macam mane raisha boleh masuk sekolah cina tu ok papai!

thank you so much for reading this entry.. have a good day mothers!

8 comments:

  1. Hi mummy...

    i nak share dgn u info pasal little caliph ni..sbb i pun tgh survey utk anak i wpun umur die br nak setahun 6bulan and plan nak masukkan die hujung thn ni..anak i ni lahir hujung thn 2011..klu by year mmg dh 2 thn la..ade 1 yg i dah call dekat manjalara...katanya boleh accept minimum 2 tahun..cuba la tanya klu nak tau lebih info..

    ReplyDelete
  2. Mcm mana ank u leh masuk sekolah cina tu.. cter la sikit

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. akk boleh tahu tak ada tadika kat mana ek yang boleh jaga baby 5 bulan area kepong indah @ selayang. tolong saya , saya org baru area situ. any info boleh emailkan kat saya shafariza@jkr.gov.my.. TQ :-)

    ReplyDelete
  5. Untuk details yg lebih lanjut mengenai Little Caliphs Selayang Paragon boleh check kt facebook.com/LCKhalifahikhlas

    ReplyDelete
  6. Blh tahu tak sekolah tadika cina kt area selayang ni kat ne ye.email sy miracleinspiration@gmail.com

    ReplyDelete
  7. yeke tadika kemas tu org miskin ja?? sy ingt tadika kemas tu adalah tadika kerajaan... sma seperti sekolah kerajaan.. dulu2 xde pilihan tadika miskan kaya msuk tadika kemas ja... now je bnyk pilihan tadika2 yg ada...

    ReplyDelete