Friday 23 March 2012

waktu subur

mase mule2 kawen dulu kalau boleh aku tak nak anak lagi.. sbb mcm2 hal yg timbul..
dari segi financial terutamanye, lagipun aku duduk ngn in law..
mmg takut jugak macam menolak rezeki tp aku ade sbb yg kukuh.. tp kalau da lekat ade rezeki mase tu mmg aku tak kisah lansung.. terima seadanya..



so lepas 5 bulan aku kawen baru lekat.. 5 bulan lame tu weh orang lain pas kawen period sekali dua je pastu terus preggy.. tp ok la kan aku yang tak nak..
bila aku rase da ready utk pregnant aku search bila dan bagaimana kira waktu2 subur wanita..
sbnrye aku tak faham lansung.. macam2 versi yg aku dengar
aku pun tak ingat ape yg aku bace mase tu tp mmg aku tak berape nak faham..

bagai pucuk dicita ulam mendatang, lupe plak aku ade bestfren doktor
walaupun bukan doktor yg spesifik lagi tp die ni lebih kepada doktor sakit puan
now dah jadi doktor sambut baby kat hospital slyg sinun..
mase tu die still jd pelatih lagi kat HUSM..
bila cuti die balik KL kiteorg pun berjumpe dan lepak2 minum
aku kan baru kawen habisla dikoreknye cerita2 sepasang isteri yang sedang bahagia
hahaaa kau ingat aku nak bagitau ke? blahla kalau nak rase kawen la dulu hehee

so mase tu aku tanye die betul2 bila sebenarnye waktu subur ni?
and die cakap..
"bila kau da habis period itulah waktu yang subur.. dari hari pertama lepas period sampai la hari ketujuh.. tp yang paling tinggi tahap kesuburannye ialah pada hari yang ketujuh itu"

lebih kurang macam tu la die cakap.. so baru la aku betul2 faham..
tak payah la nak membayangkan gambarajah bagai huii buat pening je..
dan Alhamdulillah lepas tu mmg aku mengandung..
tp kene la keje keras sikit terutamanye masa hari ketujuh tu ye! 


No comments:

Post a Comment